Eszter konyhája

Szeretek sütni-főzni, új recepteket kipróbálni, és fontosnak tartom ötvözni a finom ízeket az egészséges táplálkozással. Ebben a menüpontban szeretnék megosztani Veled néhány olyan gluténmentes, vegetáriánus és paleo receptet, amiket kipróbáltam, és szerintem nagyon ízletesek, ugyanakkor sok értékes tápanyagot tartalmaznak.

A gluténmentes ételek fogyasztása nem csak a lisztérzékenyeknek ajánlott, hanem mindenkinek, aki szeretné elkerülni az emésztési problémákat, vagy a lassú anyagcserét. A glutén egy fehérje komplex, amely megtalálható a búzában, árpában, rozsban. A lisztérzékenység egy örökölhető autoimmun- betegség, gluténtartalmú élelmiszerek fogyasztásának hatására az erre érzékenyek vékonybél nyálkahártyája sérül, ami tápanyag-felszívódási zavarokat okoz, ezen kívül puffadást, fáradékonyságot, hasmenést és kiütéseket okozhat. A vegetáriánus ételeket mindenkinek ajánlom, mert sokkal könnyebb az emésztésünk, és jobb a közérzetünk, ha hetente többször beiktatunk ilyen fogásokat étrendünkbe. A paleo táplálkozás lényege a finomítatlan, természetben is előforduló élelmiszerek fogyasztása, beleértve a halakat, húsokat, gyümölcsöket és zöldségeket. Ennek legfőbb előnye az, hogy megkíméljük szervezetünket a finomított élelmiszerek (pl. liszt, cukor, tejtermékek) egészségkárosító hatásaitól.

Gluténmentes, vegetáriánus receptek 

Paleo receptek