Relaxáció

A stressz mint tudjuk, sok betegség okozója lehet, ezért fontos, hogy rendszeresen alkalmazzunk relaxációs gyakorlatokat.

A mély légzéssel végzett relaxációs technikák lassítják a szívverést és csökkentik a vérnyomást, ezáltal kiküszöbölik a stressz káros hatásait. Stresszes helyzetben hajlamosak vagyunk a felületes légzésre, így nem jut elég levegő a tüdőbe, és a sejtjeink sem kapnak elegendő oxigént.

Hogyan relaxáljunk? Íme egy egyszerű technika a stressz leküzdésére. Lehetőleg akkor végezd, amikor egyedül vagy, és nincsenek körülötted zavaró hangok, egy halk relaxációs zene segíthet az ellazulásban.

Csupán 10 percre van szükséged hozzá.

 

 

1.   Helyezkedj el kényelmesen (akár ülő, akár fekvő helyzetben)

2.   Hunyd le a szemed.

3.   Orrodon keresztül lassan szívd be a levegőt mélyen a tüdődbe, érezd, ahogy megtelik levegővel.

4.   Pár másodpercig tartsd bent a levegőt, majd lassan fújd ki a szádon keresztül.

5.   Miközben kifújod, érezd, hogy vele együtt kifújsz minden belső feszültséget és haragot.

6.   Ismételd ezt a mélylégzéses gyakorlatot háromszor, majd lélegezz tovább az orrodon keresztül nyugodtan.

7.   Ezután lazítsd el testrészeidet egyenként tetőtől talpig.

8.   Érezd, ahogy ellazul a fejbőröd, a homlokod, elernyednek az arcizmaid.

9.   Lazítsd el a vállaidat, a karjaidat, érezd, ahogy megnyugszik a mellkasod.

10. Ellazulnak a hasadban lévő szervek, majd ellazul a csípőd, a feneked is.

11. Lazák a combjaid, a lábszárad, az egész tested laza már.

12. Most képzeld el, hogy egy számodra kedves pihenőhelyen vagy (pl. virágos rét, zöld erdő, homokos tengerpart stb.), és gondolatban minél részletesebben jelenítsd meg magad előtt ezt a szép környezetet. Érezd a virágok illatát, halld a madarak csicsergését és a víz lágy csobogását.

13. Lásd magad, ahogy nyugodtan, jókedvűen sétálgatsz ezen a gyönyörű helyen, időzz el itt amíg jól esik.

14. Kezdj visszatérni gondolatban oda, ahol most vagy, nyisd ki a szemed, majd feltöltődve, kiegyensúlyozottan folytasd tovább a napodat.